
‘Meneer Minderhout, ik
heb een briljant idee!’
‘Eh?’
‘U bent toch met een
nieuwe website voor de Leunstoel bezig?’
‘Ja, tsja, dat is te
zeggen … Henk Klaren heeft het er vooral druk mee en we maken die site niet
zelf. Dat doet Frank van der Wal. Enne
…’
‘Ja, dat doet er allemaal
niet toe. Maar als u toch aan het vernieuwen bent, dan vind ik dat die ’rustige
mensen’ maar eens uit de titel moeten. Ik heb een veel beter idee!’
‘Eh?’
‘Denkt u eens in: De
Leunstoel, verhalen …. en meer!’
‘Eh? Wat bedoel je
precies?’
‘Ik geloof dat het zo’n
tien jaar geleden begonnen is bij de sigarettenboer, die ik toen nog bezocht.
Ineens noemde die zaak zich Tobacco and more!’
‘Ja, nou en? Wat verkopen
ze daar dan nog meer? Topdrop en de Story. Lekker belangrijk.’
‘Nee, meneer Minderhout
daar gaat het niet om. Veel middenstanders begrepen het wel. De groenteboer
liet ‘Groenten en meer’ op zijn ruit schilderen. Restaurants noemen zich ‘Meat
and More’. Uw eigen Heerenkeet op Schouwen tooit zich tegenwoordig met de naam
‘Wijn and More’. Hier op de Plaats kun je kaas kopen bij ‘Cheese and More’.’
‘Wat verkopen ze dan
meer? En wat heeft dat met De Leunstoel te maken? Wij hebben alleen maar
verhalen. Meer niet!’
‘Begrijp dat dan toch!
Die zaken verkopen niet per se meer spullen dan alleen maar wijn, tabak of
kaas. Ze verkopen een gevoel! Ze laten merken dat een prettig stukje
klantbeleving tijdens de customer journey bij hen centraal staat! Ze stralen
warmte en begrip uit naar de mensen toe!’
‘En dat moeten wij
overnemen?’
‘Ja! Lees De Leunstoel! Verhalen en meer!’
‘Weet je wat jij kunt,
Willem? Je kunt de boom in met je klantbeleving. We hebben de heer Van der Wal
gevraagd om de website totaal te vernieuwen
en tegelijkertijd zo min mogelijk te veranderen. Wij blijven ons richten
op de rustige mens. En we schotelen die rustige mens verhalen voor. Niet meer!
En vooral ook niet minder.’

|