archiefvorig nr.lopend nr.

Bezigheden > Uit de wereldhandel delen printen terug
Nieuw: De Leunsalon! Peter Schröder

1420BZ Salon1Leunstoel en Meer: kent u die zegswijze? Welnu, behalve het populaire Internetmagazine exploiteert de BV Leunstoelgroep al 37 jaar een restaurant voor lezers, medewerkers en gewoon maar mensen die eens zin hebben in iets lekkers in een stijlvolle omgeving. Zonder meer een goed en goedlopend restaurant, maar zo vertelt Directeur Carlo van Praag: ‘Zeker vandaag betekent stilstaan achteruitgang en het werd tijd voor nieuwe dynamiek.’

‘Met een gunstige regeling hebben we gepast afscheid moeten nemen van de vorige uitbaters van de Bar Bistro en nu zijn de exploitatie en het gastheerschap overgenomen door het horecateam van Leunstoel Internationaal’. Van Praag en zijn medewerkers hebben de afgelopen twee weken alles op alles gezet om de horeca te vernieuwen en in een frisse, moderne jas te steken. Dat betekent dat zowel bij de espressobar als bij de lunchroom moderniseringen hebben plaatsgevonden. Met nieuwe medewerkers werd de oude inrichting verwijderd en de hele binnenkant opgefrist en aangepast.

‘Na 37 jaar kom je dan wel eens verrassingen tegen en uitdagingen, vooral in de diverse boekhoudingen en de kleine kas, maar het is leuk om die met het nieuwe team op te pakken. Tevoren hebben we met elkaar gebrainstormd: wat gaan we doen, hoe pakken we dat op en aan, wie heeft eigen ideeën en inbreng, zo gaan we het doen.’

Nog tijdens het leeghalen en herinrichten kwamen de eerste nieuwsgierige gasten al een kijkje nemen en die werden tijdens de verbouwing gewoon al geholpen met koffie, thee en een drankje. Bij de ingang staat een wat1420BZ Salon2 lagere zit, je kunt er heel eigentijds ‘loungen’. Het horecaconcept dat uitgerold wordt is beginnen met een koffiebar en een kleine kaart. Waar het vorige concept mikte op de avond- en eetgast, worden de hongerigen nu al vanaf de late ochtend in de culinaire watten gelegd.

Bij de vernieuwing van het assortiment horen ook nieuwe koffiemachines, zowel in de lunchroom als in de binnentuin. Ieder kopje wordt nu vers en individueel gezet, daar is vraag naar. Hetzelfde geldt voor de thee, ook die wordt individueel gezet en oogstrelend aangeboden voor elke theeliefhebber. De dames die de bediening gaan verzorgen hebben er zin in en zijn al helemaal opgeleid voor deze nieuwe manier van werken.

Waar de oude Bar Bistro een beetje uit de loop lag en iets verscholen tussen de struiken en bosschages, werkt Carlo nu aan meer zichtbaarheid en een duidelijke looplijn voor de nieuwe espressobar en lunchroom. ‘We worden beter zichtbaar vanaf het fietspad, veel mensen zagen ons voorheen niet. Het oude Golfpaviljoen verdwijnt voor meer overzicht en ruimte en de entree gaan we ook beter vormgeven.’

Ze hebben er zin in bij De Leunsalon. Van Praag: ‘We streven naar hoogwaardige ambiance en gastronomische kwaliteit. Dan kan je niet blijven werken in traditionele vormen en inhouden. Dan ga je je targets steeds hoger stellen en ja … dan kom je uiteindelijk uit bij: een Michelin-ster. Kansrijke ambitie voor de iets langere termijn.’

Zet ‘m op in de Leunsalon!

-------
De plaatjes komen van
Beeldbank Peter Schröder atb.nl

© 2017 Peter Schröder meer Peter Schröder - meer "Uit de wereldhandel" -
Bezigheden > Uit de wereldhandel
Nieuw: De Leunsalon! Peter Schröder
1420BZ Salon1Leunstoel en Meer: kent u die zegswijze? Welnu, behalve het populaire Internetmagazine exploiteert de BV Leunstoelgroep al 37 jaar een restaurant voor lezers, medewerkers en gewoon maar mensen die eens zin hebben in iets lekkers in een stijlvolle omgeving. Zonder meer een goed en goedlopend restaurant, maar zo vertelt Directeur Carlo van Praag: ‘Zeker vandaag betekent stilstaan achteruitgang en het werd tijd voor nieuwe dynamiek.’

‘Met een gunstige regeling hebben we gepast afscheid moeten nemen van de vorige uitbaters van de Bar Bistro en nu zijn de exploitatie en het gastheerschap overgenomen door het horecateam van Leunstoel Internationaal’. Van Praag en zijn medewerkers hebben de afgelopen twee weken alles op alles gezet om de horeca te vernieuwen en in een frisse, moderne jas te steken. Dat betekent dat zowel bij de espressobar als bij de lunchroom moderniseringen hebben plaatsgevonden. Met nieuwe medewerkers werd de oude inrichting verwijderd en de hele binnenkant opgefrist en aangepast.

‘Na 37 jaar kom je dan wel eens verrassingen tegen en uitdagingen, vooral in de diverse boekhoudingen en de kleine kas, maar het is leuk om die met het nieuwe team op te pakken. Tevoren hebben we met elkaar gebrainstormd: wat gaan we doen, hoe pakken we dat op en aan, wie heeft eigen ideeën en inbreng, zo gaan we het doen.’

Nog tijdens het leeghalen en herinrichten kwamen de eerste nieuwsgierige gasten al een kijkje nemen en die werden tijdens de verbouwing gewoon al geholpen met koffie, thee en een drankje. Bij de ingang staat een wat1420BZ Salon2 lagere zit, je kunt er heel eigentijds ‘loungen’. Het horecaconcept dat uitgerold wordt is beginnen met een koffiebar en een kleine kaart. Waar het vorige concept mikte op de avond- en eetgast, worden de hongerigen nu al vanaf de late ochtend in de culinaire watten gelegd.

Bij de vernieuwing van het assortiment horen ook nieuwe koffiemachines, zowel in de lunchroom als in de binnentuin. Ieder kopje wordt nu vers en individueel gezet, daar is vraag naar. Hetzelfde geldt voor de thee, ook die wordt individueel gezet en oogstrelend aangeboden voor elke theeliefhebber. De dames die de bediening gaan verzorgen hebben er zin in en zijn al helemaal opgeleid voor deze nieuwe manier van werken.

Waar de oude Bar Bistro een beetje uit de loop lag en iets verscholen tussen de struiken en bosschages, werkt Carlo nu aan meer zichtbaarheid en een duidelijke looplijn voor de nieuwe espressobar en lunchroom. ‘We worden beter zichtbaar vanaf het fietspad, veel mensen zagen ons voorheen niet. Het oude Golfpaviljoen verdwijnt voor meer overzicht en ruimte en de entree gaan we ook beter vormgeven.’

Ze hebben er zin in bij De Leunsalon. Van Praag: ‘We streven naar hoogwaardige ambiance en gastronomische kwaliteit. Dan kan je niet blijven werken in traditionele vormen en inhouden. Dan ga je je targets steeds hoger stellen en ja … dan kom je uiteindelijk uit bij: een Michelin-ster. Kansrijke ambitie voor de iets langere termijn.’

Zet ‘m op in de Leunsalon!

-------
De plaatjes komen van
Beeldbank Peter Schröder atb.nl
© 2017 Peter Schröder
powered by CJ2