archiefvorig nr.lopend nr.

Nummer 8
Jaargang 17
13 februari 2020
Vermaak en Genot > Was er nog wat op de tv? delen printen terug
Kijk- en luistergeld Bram Schilperoord

1708VG GeldIk denk dat een van de grootste ergernissen van tv kijken de tv-spotjes zijn. De onderbrekingen van een film 'bij de commerciƫlen' maken dat je soms volledig de draad kwijt bent: waar ging het ook weer over? Heeft-ie nu die auto gekaapt? Waar is-ie gebleven? Maar zij lag toch in het hospitaal en nu loopt ze weer vlotjes over straat.

Ofwel, zit je net lekker in een spannende aflevering, moet er op hetzelfde scherm zonder aankondiging worden gestofzuigd, of het toilet worden gereinigd met een schoonmaakmiddel dat adverteert met de slagzin 'doen wat we beloofd hebben'. Beloofd aan wie?, denk ik dan. Daar heb je die arme, vieze kippen van Albert Heijn weer. Of dat malle filmpje van een M&M chocolaatje dat zich in een bed verstopt. Elk kwartier is er reclame voor auto's die riant op doodstille wegen rijden, terwijl ze in werkelijkheid onophoudelijk muurvast in files stilstaan. Maar het vaakst verschijnen spotjes waarin brillen en gehoorapparaten worden aangeprezen. Je krijgt de indruk dat half Nederland stokdoof is, tevens slechtziend. 

Meestal druk ik het geluid uit en ga maar weer eens een kop thee zetten of even naar de wc. Maar dat houdt een keer op natuurlijk, dat thee drinken, en ik hoef gelukkig ook niet tien keer per avond naar de wc. Ik haak dan ook meestal na een half uurtje film af, hoe spannend die ook is. Spijtig want ik had 'm graag willen zien. Van mij mag het 'kijk-en-luistergeld' weer terug.

-----
Het plaatje is van Linda Hulshof
Meer informatie op: www.lindahulshof.nl

© 2020 Bram Schilperoord meer Bram Schilperoord - meer "Was er nog wat op de tv?"
Vermaak en Genot > Was er nog wat op de tv?
Kijk- en luistergeld Bram Schilperoord
1708VG GeldIk denk dat een van de grootste ergernissen van tv kijken de tv-spotjes zijn. De onderbrekingen van een film 'bij de commerciƫlen' maken dat je soms volledig de draad kwijt bent: waar ging het ook weer over? Heeft-ie nu die auto gekaapt? Waar is-ie gebleven? Maar zij lag toch in het hospitaal en nu loopt ze weer vlotjes over straat.

Ofwel, zit je net lekker in een spannende aflevering, moet er op hetzelfde scherm zonder aankondiging worden gestofzuigd, of het toilet worden gereinigd met een schoonmaakmiddel dat adverteert met de slagzin 'doen wat we beloofd hebben'. Beloofd aan wie?, denk ik dan. Daar heb je die arme, vieze kippen van Albert Heijn weer. Of dat malle filmpje van een M&M chocolaatje dat zich in een bed verstopt. Elk kwartier is er reclame voor auto's die riant op doodstille wegen rijden, terwijl ze in werkelijkheid onophoudelijk muurvast in files stilstaan. Maar het vaakst verschijnen spotjes waarin brillen en gehoorapparaten worden aangeprezen. Je krijgt de indruk dat half Nederland stokdoof is, tevens slechtziend. 

Meestal druk ik het geluid uit en ga maar weer eens een kop thee zetten of even naar de wc. Maar dat houdt een keer op natuurlijk, dat thee drinken, en ik hoef gelukkig ook niet tien keer per avond naar de wc. Ik haak dan ook meestal na een half uurtje film af, hoe spannend die ook is. Spijtig want ik had 'm graag willen zien. Van mij mag het 'kijk-en-luistergeld' weer terug.

-----
Het plaatje is van Linda Hulshof
Meer informatie op: www.lindahulshof.nl
© 2020 Bram Schilperoord
powered by CJ2