archiefvorig nr.lopend nr.

Nummer 14
Jaargang 21
18 april 2024
Bezigheden > Ergernissen delen printen terug
Vrijdagavond, lekker TV-kijken ... Bram Schilperoord

1801BZ Vrijdag... en zowaar een goeie film, geweldig zelfs. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Film uit 2017 met Frances McDormand, Sam Rockwell en Woody Harrelson. Weliswaar twee keer in de bioscoop gezien, maar zeker waard om ‘m nog eens te zien. Wel op de commerciële, maar vooruit, de film is sterk genoeg om die ‘spotjes’ erbij te nemen, vond ik. De film werd aangekondigd als ‘mede mogelijk gemaakt’ door Heinz Tomato Frito en De Bazaar, Beverwijk. Ik dacht dat-ie gemaakt was door Martin McDonagh maar vooruit, die kan het ook niet alleen.

Half negen begon de film maar twintig minuten later werd-ie al onderbroken door 10 minuten reclame voor CC-crème van ICI-Paris, Mercedes, Garmin, Kruidvat, Snickers, Budgetthuis, Purina, Seat&Sofa’s, Playtime, Toffifee, Spa bruisend, Maybeline, Radio 538, Sensodyne, Seresto, Pedigree, Guhl shampoo, Plus supermarkt en Coco Chanel.  

Precies 21:00 startte de film weer maar werd na twintig minuten weer stopgezet voor achtereenvolgens: Belastingzaken.nl, Care plus anti luis, Albert Heijn, Philips stofzuigers, Kavey jeans, Amstelbier, Seats&Sofa’s, Mercedes, Lebara, Kruidvat, Lidl, Vakantie veilingen, Lays strong, Werthers original, Robijn, Radio538, Sultana twist, Aldi (2x), Skechers schoenen, L’Or koffie en Guhl shampoo.

Ook het derde deel van de film duurde niet langer dan twintig minuten onmiddellijk gevolgd door Aldi (2x), Lego, Giorgo Armani, Kruidvat (2x), Brand bier, Opel, Garnier loving blends, Seats&Sofa’s, Paco Rabano, Slajeslag (2x), Vichy, Toffifee, Iglo (2x), Unox tomatensoep, Radio 238, Gazelle fietsen, Oral B, Bolsius, Scapino, Quaker havermout en Basic Fit.

Ik was het al helemaal zat, zou ik ‘m nog uitzien? Ja, daarvoor was de met prijzen onderscheiden film te mooi. Vooruit dan maar weer. Precies twintig minuten duurde het laatste deel, waarvoor ik eerst tien minuten moest kijken naar de aanprijzingen voor achtereenvolgens: de Rijksoverheid, Een-tegen-eenzaamheid, Palmolive, Nutrica, Aldi (2x), Polestar 2 auto, Oral B (2x), Onderdeduim, Ben (bewust), Jumbo (2x), Colgate (3x), Home-24, Mona Yoghurt, Calve, Unox soep, Basic Fit, Duracel optimum, Nivea hairspray, Rabobank/club support, Pandora armband en Coco Chanel.

Heb ik hier iets van onthouden? Zet me dat tot een aankoop van deze aangeprezen artikelen? Daarvoor hoef ik het antwoord niet schuldig te blijven. Ik niet! Ik denk ook niet dat die ergernis opwekkende onderbrekingen tot gevolg heeft dat de consument naar de winkel rent om de geadverteerde artikelen te kopen. Eerder vindt het tegendeel plaats en krijgt-ie een hartgrondige hekel aan al die merken.

-------
Het plaatje is van Freek de VriesLentsch
Meer informatie: www.instagram.com/_studioagape_


© 2020 Bram Schilperoord meer Bram Schilperoord - meer "Ergernissen"
Bezigheden > Ergernissen
Vrijdagavond, lekker TV-kijken ... Bram Schilperoord
1801BZ Vrijdag... en zowaar een goeie film, geweldig zelfs. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Film uit 2017 met Frances McDormand, Sam Rockwell en Woody Harrelson. Weliswaar twee keer in de bioscoop gezien, maar zeker waard om ‘m nog eens te zien. Wel op de commerciële, maar vooruit, de film is sterk genoeg om die ‘spotjes’ erbij te nemen, vond ik. De film werd aangekondigd als ‘mede mogelijk gemaakt’ door Heinz Tomato Frito en De Bazaar, Beverwijk. Ik dacht dat-ie gemaakt was door Martin McDonagh maar vooruit, die kan het ook niet alleen.

Half negen begon de film maar twintig minuten later werd-ie al onderbroken door 10 minuten reclame voor CC-crème van ICI-Paris, Mercedes, Garmin, Kruidvat, Snickers, Budgetthuis, Purina, Seat&Sofa’s, Playtime, Toffifee, Spa bruisend, Maybeline, Radio 538, Sensodyne, Seresto, Pedigree, Guhl shampoo, Plus supermarkt en Coco Chanel.  

Precies 21:00 startte de film weer maar werd na twintig minuten weer stopgezet voor achtereenvolgens: Belastingzaken.nl, Care plus anti luis, Albert Heijn, Philips stofzuigers, Kavey jeans, Amstelbier, Seats&Sofa’s, Mercedes, Lebara, Kruidvat, Lidl, Vakantie veilingen, Lays strong, Werthers original, Robijn, Radio538, Sultana twist, Aldi (2x), Skechers schoenen, L’Or koffie en Guhl shampoo.

Ook het derde deel van de film duurde niet langer dan twintig minuten onmiddellijk gevolgd door Aldi (2x), Lego, Giorgo Armani, Kruidvat (2x), Brand bier, Opel, Garnier loving blends, Seats&Sofa’s, Paco Rabano, Slajeslag (2x), Vichy, Toffifee, Iglo (2x), Unox tomatensoep, Radio 238, Gazelle fietsen, Oral B, Bolsius, Scapino, Quaker havermout en Basic Fit.

Ik was het al helemaal zat, zou ik ‘m nog uitzien? Ja, daarvoor was de met prijzen onderscheiden film te mooi. Vooruit dan maar weer. Precies twintig minuten duurde het laatste deel, waarvoor ik eerst tien minuten moest kijken naar de aanprijzingen voor achtereenvolgens: de Rijksoverheid, Een-tegen-eenzaamheid, Palmolive, Nutrica, Aldi (2x), Polestar 2 auto, Oral B (2x), Onderdeduim, Ben (bewust), Jumbo (2x), Colgate (3x), Home-24, Mona Yoghurt, Calve, Unox soep, Basic Fit, Duracel optimum, Nivea hairspray, Rabobank/club support, Pandora armband en Coco Chanel.

Heb ik hier iets van onthouden? Zet me dat tot een aankoop van deze aangeprezen artikelen? Daarvoor hoef ik het antwoord niet schuldig te blijven. Ik niet! Ik denk ook niet dat die ergernis opwekkende onderbrekingen tot gevolg heeft dat de consument naar de winkel rent om de geadverteerde artikelen te kopen. Eerder vindt het tegendeel plaats en krijgt-ie een hartgrondige hekel aan al die merken.

-------
Het plaatje is van Freek de VriesLentsch
Meer informatie: www.instagram.com/_studioagape_
© 2020 Bram Schilperoord
powered by CJ2