archiefvorig nr.lopend nr.

Bezigheden > Klussen delen printen terug
Verstandig grootouderschap Peter Schröder

0907BZ Opa1
Goedenavond Opa’s en Oma’s, tijdens de vorige lessen hebben we ons aan elkaar voorgesteld, we hebben, zeg maar, al een beetje aan elkaar kunnen ruiken en we zijn nu dan zover dat we kunnen beginnen met wat ik altijd de technische lessen zou willen blijven noemen. Schrikt u niet, vooral u Oma’s, als u denkt: oh jee, techniek daar moet u mijn man voor hebben, want dat hoeft helemaal niet! U zult het al merken in onze eerste technische les over het autostoeltje, ook wel autozitje genoemd, ik spreek zelf liever over het autokinderzitje, u zult merken oma’s, dat u vaak veel sneller en beter overweg kunt met het autokinderzitje dan opa die altijd zo’n grote mond heeft over zijn technisch inzicht. Ja, ja! Bedenk ook: ik kan u helpen, maar u zult het zelf moeten doen.

Ik begin deze keer met een korte theoretische inleiding, aan het slot daarvan is er gelegenheid tot het stellen van vragen, na een kopje koffie – of thee, waaronder u ook gerust verdere vragen aan mij kunt stellen, gaan wij dan de mouwen opstropen om de geleerde theorie met elkaar in de praktijk van het echte autokinderzitje te brengen. Dat lijkt me glashelder. Als u tijdens de les vragen hebt, aarzel dan niet om mij te onderbreken…

Ah, hoor ik daar die mevrouw met een rode jurk…… Zegt u even uw naam, dat spreekt zoveel duidelijker, Ja, Oma van de Sloos, Of we ook het autokinderzitje van de toekomst zullen bespreken? Nou dat is een hele goede vraag Oma Sloos, die vraag horen wij vaker, in feite zo vaak dat mijn collega Ockels een succesvolle vervolgcursus over zijn visie op de toekomstige autokinderzitontwikkelingen (mooi woord voor wordfeud) geeft, waarin innovaties als Wiii gestuurde schietstoelen en crash-proof ingebouwde 3D interactieve video uitvoerig worden besproken! Als u deze cursus met goed gevolg heeft doorlopen bent u op deze futurologische aanvulcursus van harte meer dan welkom.

Goed, als we zover zijn zullen we nu gaan beginnen met enkele vragen over de analytische opzet die op de vorige les besproken is. Mijn eerste vraag is: er zijn kinderen in alle soorten en maten, maar in autokinderzitjes kennen we slechts 3 zogenaamde categorieën, ook wel groepen genoemd, met elk weer een onderverdeling in tweeën, mijn vraag is nu om welke categorieën dan wel groepen gaat het? Hebben we dat? Zit het stevig paraat in ons hoofd? Ja, ik zie iedereen knikken, goedzo, heel goed gedaan Oma’s en Opa’s, ik heb hier0907BZ Opa2 een zeer leergierige klas mag ik zeggen – ik maak dat wel eens anders mee! – het is volledig correct, ik herhaal: Groep 0+, Groep 1 en Groep (1)2/3. En elke groep is weer gesplitst in autokinderzitjes met ……. Heel goed Opa Van der Molen, precies, gordelbevestiging en autokinderzitjes met I-s-o-f-i-x bevestiging! Kijkt u het gerust even na, het is belangrijk deze informatie goed in u op te nemen.

Omdat de koffieautomaat vandaag defect is stel ik voor dat we direct doorgaan met het tweede gedeelte van deze avond. Dat lijkt me helder. Daarvoor heb ik een geavanceerde Powerpoint presentatie gemaakt die, u raadt het heel goed Oma De Bruin, helaas niet gebruikt kan worden omdat de computer in het ongerede is geraakt. Ik stel dan ook voor dat wij van de nood een deugd maken en verder gaan aan de hand van de sheets die ik zo succesvol gebruikt heb op het scherm van de overheidsprojector.

U ziet hier twee diagrammen, of eigenlijk twee maal 2 diagrammen die het bevestigen van het autokinderzitje in de auto en het bevestigen van het kind in het autokinderzitje in al zijn aspecten en ook in al zijn facetten verhelderen. U krijgt nu van mij allemaal een sticker……op die stickers vindt u verschillende letters, cijfers en pijlen. Ik stel voor dat u na zorgvuldige studie van de diagrammen kijkt waar de aan u uitgereikte stickers het beste zouden passen. Een woud aan mogelijkheden, maar ze zullen niet allemaal even goed zijn. Neem alle tijd, laat u niet opjutten, het gaat om een toets waarvoor u niet kunt zakken, u kunt het alleen maar goed of beter doen.

Mijn suggestie zou nu zijn: neemt u deze opgaven mee naar huis, het zou verdrietig zijn om de weg naar deze vitale informatie niet met volle aandacht te kunnen vervolgen. Ik verwacht u volgende week terug met uw goede resultaten….. en met uw auto, uw autokinderzitje en uw kleinkind. Ja zeker, geen les is beter dan die van de levensechte praktijk. Wie er de volgende week in slaagt stoeltje, kind en auto op de juiste wijze met elkaar te verbinden krijgt daarop zonder problemen een officieel gecertificeerd diplomagetuigschrift uitgereikt. U heeft het in eigen hand.
 
****************************
De Leunstoel wordt uitgegeven door:
Het Genootschap De Leunstoel.
Word lid! Ga naar: www.deleunstoel.nl/colofon.php


© 2012 Peter Schröder meer Peter Schröder - meer "Klussen" -
Bezigheden > Klussen
Verstandig grootouderschap Peter Schröder
0907BZ Opa1
Goedenavond Opa’s en Oma’s, tijdens de vorige lessen hebben we ons aan elkaar voorgesteld, we hebben, zeg maar, al een beetje aan elkaar kunnen ruiken en we zijn nu dan zover dat we kunnen beginnen met wat ik altijd de technische lessen zou willen blijven noemen. Schrikt u niet, vooral u Oma’s, als u denkt: oh jee, techniek daar moet u mijn man voor hebben, want dat hoeft helemaal niet! U zult het al merken in onze eerste technische les over het autostoeltje, ook wel autozitje genoemd, ik spreek zelf liever over het autokinderzitje, u zult merken oma’s, dat u vaak veel sneller en beter overweg kunt met het autokinderzitje dan opa die altijd zo’n grote mond heeft over zijn technisch inzicht. Ja, ja! Bedenk ook: ik kan u helpen, maar u zult het zelf moeten doen.

Ik begin deze keer met een korte theoretische inleiding, aan het slot daarvan is er gelegenheid tot het stellen van vragen, na een kopje koffie – of thee, waaronder u ook gerust verdere vragen aan mij kunt stellen, gaan wij dan de mouwen opstropen om de geleerde theorie met elkaar in de praktijk van het echte autokinderzitje te brengen. Dat lijkt me glashelder. Als u tijdens de les vragen hebt, aarzel dan niet om mij te onderbreken…

Ah, hoor ik daar die mevrouw met een rode jurk…… Zegt u even uw naam, dat spreekt zoveel duidelijker, Ja, Oma van de Sloos, Of we ook het autokinderzitje van de toekomst zullen bespreken? Nou dat is een hele goede vraag Oma Sloos, die vraag horen wij vaker, in feite zo vaak dat mijn collega Ockels een succesvolle vervolgcursus over zijn visie op de toekomstige autokinderzitontwikkelingen (mooi woord voor wordfeud) geeft, waarin innovaties als Wiii gestuurde schietstoelen en crash-proof ingebouwde 3D interactieve video uitvoerig worden besproken! Als u deze cursus met goed gevolg heeft doorlopen bent u op deze futurologische aanvulcursus van harte meer dan welkom.

Goed, als we zover zijn zullen we nu gaan beginnen met enkele vragen over de analytische opzet die op de vorige les besproken is. Mijn eerste vraag is: er zijn kinderen in alle soorten en maten, maar in autokinderzitjes kennen we slechts 3 zogenaamde categorieën, ook wel groepen genoemd, met elk weer een onderverdeling in tweeën, mijn vraag is nu om welke categorieën dan wel groepen gaat het? Hebben we dat? Zit het stevig paraat in ons hoofd? Ja, ik zie iedereen knikken, goedzo, heel goed gedaan Oma’s en Opa’s, ik heb hier0907BZ Opa2 een zeer leergierige klas mag ik zeggen – ik maak dat wel eens anders mee! – het is volledig correct, ik herhaal: Groep 0+, Groep 1 en Groep (1)2/3. En elke groep is weer gesplitst in autokinderzitjes met ……. Heel goed Opa Van der Molen, precies, gordelbevestiging en autokinderzitjes met I-s-o-f-i-x bevestiging! Kijkt u het gerust even na, het is belangrijk deze informatie goed in u op te nemen.

Omdat de koffieautomaat vandaag defect is stel ik voor dat we direct doorgaan met het tweede gedeelte van deze avond. Dat lijkt me helder. Daarvoor heb ik een geavanceerde Powerpoint presentatie gemaakt die, u raadt het heel goed Oma De Bruin, helaas niet gebruikt kan worden omdat de computer in het ongerede is geraakt. Ik stel dan ook voor dat wij van de nood een deugd maken en verder gaan aan de hand van de sheets die ik zo succesvol gebruikt heb op het scherm van de overheidsprojector.

U ziet hier twee diagrammen, of eigenlijk twee maal 2 diagrammen die het bevestigen van het autokinderzitje in de auto en het bevestigen van het kind in het autokinderzitje in al zijn aspecten en ook in al zijn facetten verhelderen. U krijgt nu van mij allemaal een sticker……op die stickers vindt u verschillende letters, cijfers en pijlen. Ik stel voor dat u na zorgvuldige studie van de diagrammen kijkt waar de aan u uitgereikte stickers het beste zouden passen. Een woud aan mogelijkheden, maar ze zullen niet allemaal even goed zijn. Neem alle tijd, laat u niet opjutten, het gaat om een toets waarvoor u niet kunt zakken, u kunt het alleen maar goed of beter doen.

Mijn suggestie zou nu zijn: neemt u deze opgaven mee naar huis, het zou verdrietig zijn om de weg naar deze vitale informatie niet met volle aandacht te kunnen vervolgen. Ik verwacht u volgende week terug met uw goede resultaten….. en met uw auto, uw autokinderzitje en uw kleinkind. Ja zeker, geen les is beter dan die van de levensechte praktijk. Wie er de volgende week in slaagt stoeltje, kind en auto op de juiste wijze met elkaar te verbinden krijgt daarop zonder problemen een officieel gecertificeerd diplomagetuigschrift uitgereikt. U heeft het in eigen hand.
 
****************************
De Leunstoel wordt uitgegeven door:
Het Genootschap De Leunstoel.
Word lid! Ga naar: www.deleunstoel.nl/colofon.php
© 2012 Peter Schröder
powered by CJ2